Bohužiaľ žijeme v dobe, keď sa klasické sporiace účty už klientom nevyplácajú. Preto je potrebné hľadať nové cesty, ako čo najlepšie zhodnotiť finančné prostriedky. Všetky banky preto pracujú s modelom kvalitného poradenstva pre klientov. Už nestačí len sedieť za stolčekom a predávať produkty firmy, ale je potreba dostať sa bližšie k zákazníkovi a odhaliť jeho potreby a priania.
Preto sa zameriavajú na štyri dôležité oblasti života:
· zaistenie
· blízka budúcnosť
· priania a túžby
· staroba
Práve v týchto aspektoch je potrebné sa o klientov kvalitne starať a zaistiť im náležité služby. Takže už nie ste len poradca ale aj psychológ, ktorý sa musí dokázať vcítiť do človeka, ktorý sedí na proti jemu. A to nie je práve jednoduchá úloha.
Vytvárame tak kruh dôvery, do ktorého sa bude náš klient veľmi rád vracať. Banky chcú, aby si ich zamestnanci dokázali vytvoriť sieť zákazníkov, ktorí sa k nim prídu vždy poradiť a budú tak mať potenciál znovu nakupovať. Samozrejme sú ochotní za to svojich zamestnancov dobre zaplatiť.
Hlavné oblasti investovania:
· podielové fondy
· akcie
· dlhopisy
· drahé kovy
· nehnuteľnosti
Na peňažnom trhu je stále dosť prázdnych miest, ktoré môžeme zaplniť. Medzi tieto oblasti patrí práve aj investovanie, ktoré zhodnotí naše peniaze v budúcnosti. Zo začiatku musíte investovať trochu času, aby ste zistili, čo vlastne potrebujete a chcete. Poradenstvo ponúka väčšina bánk úplne zadarmo.
Najlepšie je dohodnúť si vopred schôdzku, na ktoré vás dokáže poradca priviesť na správnu cestu a zistí, aký prostriedok by bol vhodný pre dosiahnutie vášho cieľa. Predstaví vám cestu, po ktorej pôjdete ku zhodnotenie vašich prostriedkov a mal by aj spoznať aké riziko ste schopní niesť. Žiadne zmeny nebude nikdy robiť bez vás, takže budete mať vždy všetko plne pod kontrolou.